Αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα, κεφίρ, χωρίς λακτόζη: Ποιο είναι το καλύτερο;

Αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα, κεφίρ, χωρίς λακτόζη: Ποιο είναι το καλύτερο;

Δες αναλυτικά τα χαρακτηριστικά τους και διάλεξε το καλύτερο για εσένα.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Euromonitor.com, η αγορά αγελαδινού γάλακτος στην Ελλάδα συνεχίζει να είναι η ισχυρότερη κατηγορία γάλακτος, αλλά φαίνεται να έχει πτωτική τάση, αφού χάνει μερίδιο αγοράς όχι μόνο από τις φυτικές εναλλακτικές ροφημάτων, αλλά και από το κατσικίσιο γάλα.

Το γάλα πάντα θεωρούνταν ολοκληρωμένη τροφή, γιατί περιέχει μια καλή ισορροπία των τριών μακροσυστατικών –λιπαρά, πρωτεΐνη, υδατάνθρακες– συν το αμινοξύ τρυπτοφάνη, που ο εγκέφαλός σου μετατρέπει σε σεροτονίνη (ορμόνη χαράς) και μελατονίνη (ορμόνη του ύπνου). Επίσης, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο, βιταμίνη Α και ασβέστιο, αλλά και βιταμίνη D (γάλα με πλήρη λιπαρά). Ποιο ζωικό γάλα όμως να διαλέξεις; Δες παρακάτω αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του καθενός και κατέληξε σύμφωνα με τις ανάγκες σου.

Αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα, κεφίρ, χωρίς λακτόζη: Ποιο είναι το καλύτερο;

Γάλα αγελάδας
Θερμίδες: 65 γρ. – Λιπαρά: 3,7 γρ. – Κορεσμένα: 2 γρ. – Υδατάνθρακες: 4,7 γρ. εκ των οποίων σάκχαρα: 4,7 γρ. – Πρωτεΐνες: 3,7 γρ. – Ασβέστιο: 120 mg.

H πιο γνωστή φυσική πηγή ασβεστίου, μαζί με το γιαούρτι και το τυρί. Σε σχέση με τις υπόλοιπες επιλογές σε ροφήματα, έχει και την υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη.

Γάλα χωρίς λακτόζη
Θερμίδες: 46 – Λιπαρά: 1,5 γρ. – Κορεσμένα: 1 γρ. – Υδατάνθρακες: 4,5 γρ. εκ των οποίων σάκχαρα: 4,5 γρ. – Πρωτεΐνες: 3,3 γρ. – Ασβέστιο: 120 mg. Και βιταμίνες B2, D και φώσφορο.

Μπορεί να είναι αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα και η μόνη διαφορά του είναι η προσθήκη λακτάσης, ένζυμο που διασπά τη λακτόζη. Καλή επιλογή για όσους έχουν δυσανεξία σε αυτό το σάκχαρο του γάλακτος. Γευστικά, η διάσπαση της λακτόζης έχει ως αποτέλεσμα μια ελαφρώς γλυκίζουσα γεύση χωρίς, όμως, άλλη ιδιαίτερη επίδραση στην ενεργειακή αξία του γάλακτος.

Κατσικίσιο γάλα
Θερμίδες: 64 – Λιπαρά: 3,5, γρ. – Κορεσμένα: 2,2 γρ. – Υδατάνθρακες: 4,5 γρ. εκ των οποίων σάκχαρα: 4,5 γρ. – Πρωτεΐνες: 3,6 γρ. – Ασβέστιο: 165 mg – Φώσφορος: 135 mg.

Θεωρείται η πιο υγιεινή επιλογή από τα ζωικά γάλατα, αν και η έρευνα και τα συστατικά δε φαίνεται να στηρίζουν αυτή την υπόθεση. Έχει λίγο περισσότερο ασβέστιο από το αγελαδινό, αλλά ίδια ποσότητα λακτόζης και παρόμοια λοιπά θρεπτικά συστατικά.

Κεφίρ
Θερμίδες: 39 – Λιπαρά: 1 γρ. – Κορεσμένα: 0,6 γρ. – Υδατάνθρακες: 4 γρ. εκ των οποίων σάκχαρα: 4 γρ. – Πρωτεΐνες: 3,5 γρ. – Ασβέστιο: 117-167 mg.

Μπορεί να το βρεις με αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα, με την εκδοχή με κατσικίσιο να περιέχει περισσότερο ασβέστιο.

Αριάνι – Ξινόγαλο
Θερμίδες: 45 – Λιπαρά: 1,7 γρ. – Κορεσμένα: 0,8 γρ. – Υδατάνθρακες: 4 γρ. εκ των οποίων σάκχαρα: 4 γρ. – Πρωτεΐνες: 3,4 γρ. – Ασβέστιο: 130 mg.

Yγιεινό προβιοτικό προϊόν, με γάλα (αγελαδινό, κατσικίσιο ή γίδινο) και καλλιέργεια γιαούρτης, με λίγο αλάτι. Το πίνεις μόνο του, αλλά ταιριάζει και σε συνταγές.


Σχετικά Άρθρα

Κορονοϊός: Κλειδιά η απώλεια γεύσης και όσφρησης
Lifestyle / Υγεία

Κορονοϊός: Κλειδιά η απώλεια γεύσης και όσφρησης

Έξι στους δέκα ασθενείς με επιβεβαιωμένη λοίμωξη Covid-19 ανέφεραν αυτά τα συμπτώματα

Δύο τύπους κορονοϊού εντόπισαν επιστήμονες στην Κίνα
Lifestyle / Υγεία

Δύο τύπους κορονοϊού εντόπισαν επιστήμονες στην Κίνα

Μπορεί να συνδέονται με τη μείωση των κρουσμάτων

10 τροφές που πρέπει να προσθέσεις στη διατροφή σου μετά τα 40
Lifestyle / Υγεία

10 τροφές που πρέπει να προσθέσεις στη διατροφή σου μετά τα 40

Καθώς μεγαλώνουμε, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καταπολεμήσουμε ασθένειες, να διατηρήσουμε ένα υγιές βάρος και να απαλλαγούμε από τα περιττά κιλά.

Πάπρικα: Λίγες θερμίδες με πολλά θρεπτικά συστατικά
Lifestyle / Υγεία

Πάπρικα: Λίγες θερμίδες με πολλά θρεπτικά συστατικά

Η πάπρικα παρασκευάζεται από το άλεσμα της πιπεριάς Capsicum σε λεπτή σκόνη