Πώς θα βάλουμε τη βρώμη στη διατροφή μας;

Πώς θα βάλουμε τη βρώμη στη διατροφή μας;

Η βρώμη είναι ένα δημητριακό που όλοι έχουμε δει, αλλά λίγοι έχουμε δοκιμάσει. Η κατανάλωση της βρώμης έχει θετική επίδραση στην υγεία μας, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πληθώρα συνταγών.

Η βρώμη είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που καθυστερούν την απορρόφηση υδατανθράκων από το πεπτικό σύστημα προς το αίμα, βοηθώντας έτσι στον γλυκαιμικό έλεγχο και το αίσθημα του κορεσμού. Η βρώμη περιέχει 11γρ φυτικών ινών ανά 100 γρ, ενώ στην απλή βρώμη δεν προστίθεται ζάχαρη!

Από τις φυτικές ίνες της βρώμης ξεριχωρίζουν οι β-γλυκάνες που είναι διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στη διατήρηση της LDL «κακής» χοληστερόλης σε φυσιολογικά επίπεδα. Μάλιστα, χάρη στις β-γλυκάνες η βρώμη είναι από τα λίγα τρόφιμα που έχει ισχυρισμό υγείας για τη μείωση της χοληστερόλης. Συγκεκριμένα 70 γραμμάρια βρώμης την ημέρα βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, όπως οι στατίνες, το φάρμακο για τη μείωση της χοληστερόλης. Αξίζει η σημειωθεί ότι η μερίδα της βρώμης είναι τα 40 γραμμάρια.

Πώς θα χρησιμοποιήσουμε αυτό το φθηνό, χορταστικό δημητριακό σε καθημερινές συνταγές;

Χυλός βρώμης. Με φρέσκα ή και αποξηραμένα φρούτα, με ξηρούς καρπούς και μέλι μπορούμε να φτιάξουμε αμέτρητους συνδυασμούς, έναν διαφορετικό για κάθε μέρα.

Στα μπιφτέκια, βάζουμε βρώμη αντί για ψωμί ή φρυγανιά. Κάνει τα μπιφτέκια πολύ πιο αφράτα και χορταστικά!

Στην ομελέτα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για αλεύρι!

Μπορούμε να φτιάξουμε σπιτικό ψωμί από βρώμη! Και γιατί να μην προσθέσουμε και σταφίδες ή καρύδια σε αυτό το ψωμί;

Μπορούμε να φτιάξουμε κέικ με βρώμη!

Τα pancakes και τα μπισκότα μπορούν να γίνουν πιο χορταστικά και πιο υγιεινά με βρώμη!

Μπορούμε να φτιάξουμε σπιτικές μπάρες δημητριακών με βρώμη!

Τα περισσότερα τρόφιμα-πηγές φυτικών ινών είναι ευεργετικά για πολλούς λόγους, πέρα από την περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες, εφόσον περιέχουν και άλλα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία, όπως βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, διευκολύνοντας έτσι την επίτευξη μιας πλήρους, υγιεινής διατροφής. Προσθέτοντας τη βρώμη στην καθημερινότητά μας, λοιπόν όχι μόνο βοηθάμε την υγεία μας, αλλά δοκιμάζουμε και νέες γευστικές συνταγές! Στο διαδύκτιο θα βρείτε πληθώρα συνταγών!

Ποιός ξέρει, χρησιμοποιώντας την μπορεί να ανακαλύψετε το νέο σας αγαπημένο πρωινό, ή ψωμί ή κέικ!

Πηγή: Μαρία Μαντζώρου Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Σχετικά Άρθρα

Κορονοϊός: Κλειδιά η απώλεια γεύσης και όσφρησης
Lifestyle / Υγεία

Κορονοϊός: Κλειδιά η απώλεια γεύσης και όσφρησης

Έξι στους δέκα ασθενείς με επιβεβαιωμένη λοίμωξη Covid-19 ανέφεραν αυτά τα συμπτώματα

Δύο τύπους κορονοϊού εντόπισαν επιστήμονες στην Κίνα
Lifestyle / Υγεία

Δύο τύπους κορονοϊού εντόπισαν επιστήμονες στην Κίνα

Μπορεί να συνδέονται με τη μείωση των κρουσμάτων

10 τροφές που πρέπει να προσθέσεις στη διατροφή σου μετά τα 40
Lifestyle / Υγεία

10 τροφές που πρέπει να προσθέσεις στη διατροφή σου μετά τα 40

Καθώς μεγαλώνουμε, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καταπολεμήσουμε ασθένειες, να διατηρήσουμε ένα υγιές βάρος και να απαλλαγούμε από τα περιττά κιλά.

Πάπρικα: Λίγες θερμίδες με πολλά θρεπτικά συστατικά
Lifestyle / Υγεία

Πάπρικα: Λίγες θερμίδες με πολλά θρεπτικά συστατικά

Η πάπρικα παρασκευάζεται από το άλεσμα της πιπεριάς Capsicum σε λεπτή σκόνη

Πρόσφατα Άρθρα