Τα 10 tips του δερματολόγου για τα αντηλιακά που πρέπει να γνωρίζουμε

Τα 10 tips του δερματολόγου για τα αντηλιακά που πρέπει να γνωρίζουμε

Ο δερματολόγος Αλέξανδρο Μπαλαμώτο μας λύνει κάθε απορία.

Μια από τις πιο όμορφες εποχές, το καλοκαίρι, είναι εδώ - και η παραλία, η θάλασσα και οι αμέτρητες βουτιές, είναι πλέον σχεδόν αυτοσκοπός. Μαζί όμως με τις ωραίες στιγμές, πρέπει να προσέχουμε το σώμα μας και ιδιαίτερα το δέρμα μας, το οποίο είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο στις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου.

Προσέχουμε, το δέρμα όπως πρέπει πριν εκτεθούμε στον ήλιο;

Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να προκαλέσει εγκαύματα, να ξηράνει το δέρμα, να προκαλέσει δυσχρωμίες ή «σπυράκια» που είναι ένα είδος φωτοαλλεργίας.

Και όλα αυτά ίσως αποτελέσουν παράγοντες που μπορεί να χαλάσουν τις διακοπές μας. Με λίγη παραπάνω προσοχή όμως και το κατάλληλο αντηλιακό, όλα μπορούν να αποφευχθούν.

Το είδος του αντηλιακού που αγοράζετε, ο δείκτης προστασίας αλλά και η ποσότητα που βάζετε μπορούν να συμβάλλουν στην κατάλληλη προστασία του δέρματος.

Τα 10 tips του δερματολόγου για τα αντηλιακά

1. Τί είναι τα αντηλιακά πως δρουν τα φυσικά και χημικά αντηλιακά στο σώμα μας;

Είναι ουσίες που όταν τοποθετούνται στο δέρμα, τροποποιούν τη διείσδυση της υπεριώδους ακτινοβολίας. Χωρίζονται στα χημικά και στα φυσικά. Τα χημικά αντηλιακά απορροφούν την υπεριώδη ακτινοβολία, ενώ τα φυσικά αντηλιακά (διοξείδιο του τιτανίου, οξείδια του ψευδαργύρου) δρουν αντανακλώντας το 99% της ηλιακής ακτινοβολίας.

2. Τι είναι ο δείκτης προστασίας;

Είναι ένας αριθμός που δείχνει πόση περισσότερη ώρα μπορεί να εκτεθεί κάποιος στον ήλιο χρησιμοποιώντας το αντηλιακό που τον αναγράφει, σε σχέση με το χρόνο που θα μπορούσε να εκτεθεί χωρίς τη χρήση του αντηλιακού. Αν π.χ. ένα αντηλιακό έχει δείκτη προστασίας 10, αυτό σημαίνει ότι ένα άτομο που θα μπορούσε να εκτεθεί στον ήλιο χωρίς αντηλιακό για 15 λεπτά χωρίς να κοκκινίσει, με αυτό το αντηλιακό μπορεί να εκτεθεί για 10×15=150 λεπτά. (Ύστερα από αυτό το διάστημα το αντηλιακό δεν προστατεύει και πρέπει να ανανεώνεται.)

3. Ποια άτομα χρειάζονται υψηλότερους δείκτες προστασίας;

Τα άτομα με ανοιχτόχρωμο δέρμα και μάτια, με ξανθά ή κόκκινα μαλλιά και τα άτομα που λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων ή άλλων λόγων μένουν αρκετές ώρες της ημέρας εκτεθειμένα στον ήλιο.

4. Έχει σημασία η βάση του αντηλιακού και πως πρέπει να χρησιμοποιείται ένα αντηλιακό;

Η βάση του αντηλιακού θα πρέπει να είναι ανάλογη με τον τύπο του δέρματος. Τα λιπαρά δέρματα χρειάζονται γαλακτώματα, spray, gel ή λοσιόν, ενώ τα ξηρά δέρματα χρειάζονται κρέμες και λάδια. Το αντηλιακό θα πρέπει να τοποθετηθεί σε καλά πλυμένο και στεγνό δέρμα. Το δέρμα δεν πρέπει να είναι ιδρωμένο, βρώμικο ή γεμάτο λίπος. Πρέπει να βάζουμε το αντηλιακό μισή ώρα πριν από την έκθεση στον ήλιο και να το ανανεώνουμε κάθε 21/2- 3 ώρες. Επίσης θα πρέπει να το ανανεώνουμε ύστερα από κολύμπι ή εφίδρωση.

5. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ιδανικού αντηλιακού;

Θα πρέπει να διαθέτει φίλτρα ευρείας απορρόφησης στην UVA και UVB ακτινοβολία, να έχει υψηλό δείκτη προστασίας, να είναι απαλλαγμένο από ευαισθητοποιούς και ερεθιστικούς παράγοντες, να έχει ελάχιστη διαλυτότητα στο νερό, να αφήνει αόρατο προστατευτικό φιλμ και να προφυλάσσει από την αφυδάτωση.

Βρες ΕΔΩ το αντηλιακό που σου ταιριάζει με έκπτωση εώς -50%

6.Τι είδους αντηλιακό πρέπει να χρησιμοποιούμε για το πρόσωπό μας;

Στο πρόσωπο, πρέπει να χρησιμοποιούμε κρέμες για ξηρά δέρματα και γαλακτώματα η λοσιόν για λιπαρά δέρματα με δείκτη προστασίας μεγαλύτερο τού 30.    

7.Τι πρέπει να προσέξουμε στην αγορά αντηλιακού για να κάνουμε την σωστή επιλογή και από που πρέπει να τα αγοράζουμε;

Θα πρέπει να προσέξουμε τον δείκτη προστασίας του αντηλιακού ανάλογα με το χρώμα του δέρματος (τα ανοιχτόχρωμα δέρματα χρειάζονται μεγαλύτερο δείκτη προστασίας, δηλαδή πάνω από 30, ενώ τα σκουρόχρωμα δέρματα χρειάζονται μικρότερο δηλαδή 6-8 τα πιο σκούρα  και 8-15 τα λιγότερο σκούρα  Επίσης, θα πρέπει να προσέξουμε, η βάση του αντηλιακού να είναι ανάλογη με τον τύπο τού δέρματος. Το ιδανικό αντηλιακό θα πρέπει να διαθέτει φίλτρα ευρείας απορρόφησης στην UVA και UVB ακτινοβολία, να είναι απαλλαγμένο από ευαισθητοποιούς και ερεθιστικούς παράγοντες και να προφυλάσσει από την αφυδάτωση. Τα περισσότερα απ αυτά τα χαρακτηριστικά υπάρχουν στα αντηλιακά πού βρίσκονται στα φαρμακεία.  

8. Εάν έχουμε κάνει σωστή χρήση του αντηλιακού γίνεται να μαυρίσουμε; Και εάν έχουμε μαυρίσει αρκετά, είναι ακόμα απαραίτητη η χρήση του αντηλιακού;

 Μπορούμε να μαυρίσουμε λίγο, επειδή τα αντηλιακά, δεν προστατεύουν από το σύνολο της υπεριώδους ακτινοβολίας πού φτάνει στην επιφάνεια της γης. Όταν έχουμε μαυρίσει αρκετά, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αντηλιακό με πολύ χαμηλότερο δείκτη προστασίας.   

9. Ποια αντηλιακά πρέπει να επιλέγουμε για τα παιδιά;

Θα πρέπει να επιλέγουμε αυτά που έχουν φυσικά αντηλιακά φίλτρα. Αν το παιδί είναι μικρότερο των τριών χρόνων, ο δείκτης προστασίας πρέπει να είναι τουλάχιστον 20, ενώ για τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούμε να ξεκινήσουμε με μια κρέμα με δείκτη προστασίας γύρω στο 12 με 15. Η αντηλιακή προστασία στα παιδιά πρέπει να αρχίζει από την ηλικία των 6 μηνών, γιατί η βλαπτική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας αρχίζει αμέσως και είναι αθροιστική.

10. Υπάρχει κάτι άλλο που θα έπρεπε να γνωρίζουμε για την αντηλιακή προστασία;

Θα πρέπει να χρησιμοποιούμε το αντηλιακό και όταν έχει ελαφριά συννεφιά, γιατί η υπεριώδης ακτινοβολία περνά μέσα από τα σύννεφα. Ακόμη, χρειάζεται προσοχή στις επιφάνειες που αντανακλούν την ηλιακή ακτινοβολία. Η άμμος, το τσιμέντο και το νερό αντανακλούν μεγάλο μέρος της και το να μένει κανείς στη σκιά δεν αποτελεί πλήρη προστασία. Όταν χρησιμοποιούμε ομπρέλα είναι καλύτερα να την τοποθετούμε στο γρασίδι, όπου η αντανάκλαση της ηλιακής ακτινοβολίας είναι πολύ μικρότερη.

Πηγή: huffingtonpost.gr

Βρες ΕΔΩ το αντηλιακό που σου ταιριάζει με έκπτωση εώς -50%


Σχετικά Άρθρα

Η αερόβια άσκηση και τα ευεργετικά της αποτελέσματα στην υγεία
Lifestyle / Υγεία

Η αερόβια άσκηση και τα ευεργετικά της αποτελέσματα στην υγεία

Kάποιοι ισχυρίζονται ότι μόνον αυτή η άσκηση «αποδίδει». Γνωρίστε τα είδη της αερόβιας άσκησης και πώς θα επιλέξετε το καταλληλότερο για εσάς.

Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί δημητριακά
Lifestyle / Υγεία

Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί δημητριακά

Το τρόφιμο με την εμπορική ονομασία "sandiemi – Bran sticks χωρίς ζάχαρη (all bran)"

Ο ΕΟΦ ανακαλεί το Zantac και τα γενόσημα
Lifestyle / Υγεία

Ο ΕΟΦ ανακαλεί το Zantac και τα γενόσημα

Δείτε αναλυτικά ποια σκευάσματα ανακαλούνται

LADIES RUN 2019: Στην καρδιά της Αθηναϊκής Ριβιέρας!
Lifestyle / Υγεία

LADIES RUN 2019: Στην καρδιά της Αθηναϊκής Ριβιέρας!

Ο ομορφότερος θεσμός της πόλης επιστρέφει για να δώσει παράταση στο καλοκαίρι

Ηλεκτρονικό κατάστημα «ΕΥ ΖΗΝ»: ξεχωριστά ελληνικά προϊόντα
Lifestyle / Υγεία

Ηλεκτρονικό κατάστημα «ΕΥ ΖΗΝ»: ξεχωριστά ελληνικά προϊόντα

Μπορείτε να βρείτε καινοτόμα προϊόντα διατροφής, καλλυντικά, ροφήματα και υπερτροφές (superfoods) Ελλήνων παραγωγών

Μία χούφτα ξηρών καρπών την ημέρα βελτιώνει σημαντικά την εγκεφαλική λειτουργία
Lifestyle / Υγεία

Μία χούφτα ξηρών καρπών την ημέρα βελτιώνει σημαντικά την εγκεφαλική λειτουργία

Μπορεί να φέρει βελτίωση της τάξεως του 60%, στην εγκεφαλική λειτουργία

Πρόσφατα Άρθρα