Τούρκοι δημοσιογράφοι του Bloomberg δικάζονται για άρθρο σχετικά με την πτώση της λίρας

Τούρκοι δημοσιογράφοι του Bloomberg δικάζονται για άρθρο σχετικά με την πτώση της λίρας

Είδαν να τους απαγγέλλονται κατηγορίες απλώς και μόνο επειδή ανήρτησαν κάποιους αστεϊσμούς για την οικονομική κατάσταση στην Τουρκία

Ξεκίνησε χθες Παρασκευή στην Κωνσταντινούπολη η δίκη δύο Τούρκων δημοσιογράφων του αμερικανικού πρακτορείου Bloomberg, οι οποίοι κατηγορούνται ότι αποπειράθηκαν να υπονομεύσουν την τουρκική οικονομία αφού έγραψαν ένα άρθρο για την πτώση της τιμής της τουρκικής λίρας.

Συνολικά, δεκάδες κατηγορούμενοι δικάζονται στην ίδια δίκη, κάποιοι από τους οποίους είδαν να τους απαγγέλλονται κατηγορίες απλώς και μόνο επειδή ανήρτησαν κάποιους αστεϊσμούς για την οικονομική κατάσταση στην Τουρκία.

Οι δύο δημοσιογράφοι του Bloomberg, ο Κερίμ Καρακαγιά και ο Φερτσάν Γιαλινκιλίτς, κατηγορούνται ότι αποπειράθηκαν «να πλήξουν την οικονομική σταθερότητα της Τουρκίας», έπειτα από προσφυγή που κατέθεσε η Υπηρεσία Ρύθμισης και Εποπτείας του Τραπεζικού Τομέα (BDDK).

Οι δημοσιογράφοι έγραψαν το επίμαχο άρθρο τον Αύγουστο του 2018 όταν η τουρκική λίρα κατέρρεε έναντι του δολαρίου εν μέσω κρίσης μεταξύ Τουρκίας και ΗΠΑ. Τούρκος εισαγγελέας είχε ζητήσει τον Ιούνιο να τους επιβληθεί ποινή φυλάκισης έως και πέντε χρόνια.

«Δεν μπορώ να καταλάβει για ποιον λόγο το άρθρο μας προκάλεσε μια τέτοια αντίδραση», δήλωσε ο Καρακαγιά στο δικαστήριο.

Άλλοι κατηγορούμενοι, σύμφωνα με το ΑΠΕ, δήλωσαν έκπληκτοι που τους απαγγέλθηκαν κατηγορίες για σχόλια που ανήρτησαν σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.

Ο εκπρόσωπος στην Τουρκία των Δημοσιογράφων χωρίς Σύνορα (RSF) Ερόλ Οντέρογλου, που ήταν παρών στη δίκη, εκτίμησε ότι αυτή «αποτελεί μια νέα ανησυχητική τάση που έχει στόχο τον τρόπο κάλυψης των οικονομικών θεμάτων»

Τον Απρίλιο ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε επικρίνει έντονα τα δυτικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία κατηγόρησε ότι υπερβάλλουν στον τρόπο που παρουσιάζουν την οικονομική κατάσταση της Τουρκίας, αναφερόμενος κυρίως σε ένα άρθρο των Financial Times σχετικά με την τουρκική Κεντρική Τράπεζα.

Τον Ιούλιο το think tank SETA, που πρόσκειται στην τουρκική κυβέρνηση, έδωσε στη δημοσιότητα έκθεση στην οποία ανέφερε τα ονόματα κάποιων Τούρκων δημοσιογράφων που εργάζονται για ξένα μέσα τους οποίους κατηγόρησε ότι χρησιμοποιούν «αντικυβερνητική γλώσσα».

Σχετικά Άρθρα

Συμφωνία ΗΠΑ – Τουρκίας για πενθήμερη κατάπαυση του πυρός στη Συρία
Επικαιρότητα / Διεθνή

Συμφωνία ΗΠΑ – Τουρκίας για πενθήμερη κατάπαυση του πυρός στη Συρία

Αυτό ανακοίνωσε ο ίδιος ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Μάικ Πενς μετά τις επαφές του στην Άγκυρα.

Ουίλιαμ και Κέιτ επίσκεψη στο Πακιστάν
Επικαιρότητα / Διεθνή

Ουίλιαμ και Κέιτ επίσκεψη στο Πακιστάν

Επισκέφθηκαν τη φυλή Καλάς, τους «απογόνους» του Μεγάλου Αλεξάνδρου!

Νεκρός στο κελί του ο χειρότερος Βρετανός παιδόφιλος
Επικαιρότητα / Διεθνή

Νεκρός στο κελί του ο χειρότερος Βρετανός παιδόφιλος

Ο 30χρονος Richard Huckle χρησιμοποιούσε το dark web για να κακοποιήσει εκατοντάδες παιδιά στη Ασία

Φιλιππίνες: Έβαλαν πρόστιμο σε τουρίστρια για μικροσκοπικό μπικίνι
Επικαιρότητα / Διεθνή

Φιλιππίνες: Έβαλαν πρόστιμο σε τουρίστρια για μικροσκοπικό μπικίνι

Το στρινγκ που επέλεξε η 26χρονη αποδείχθηκε υπερβολικό για τις αρχές των Φιλιππίνων

Οι Κούρδοι επέλεξαν τον συμβιβασμό με τον Ασάντ από τη γενοκτονία
Επικαιρότητα / Διεθνή

Οι Κούρδοι επέλεξαν τον συμβιβασμό με τον Ασάντ από τη γενοκτονία

Οι συριακές δυνάμεις του Μπασάρ Αλ-Άσαντ παίρνουν θέση απέναντι στις τουρκικές