Ποιός είναι ο πιο γρήγορος οδηγός στην ιστορία της Formula 1?

Ποιός είναι ο πιο γρήγορος οδηγός στην ιστορία της Formula 1?

Το Amazon Machine Learning Solutions Lab δίνει την δική της απάντηση

Ποιος είναι ο καλύτερος όλων; Αυτό το ερώτημα προφανώς και δεν μπορεί να απαντηθεί πρακτικά, καθώς οι εποχές ήταν άλλες. Όπως διαφορετικές ήταν οι απαιτήσεις και τα 'εργαλεία' που είχαν στα χέρια τους οι οδηγοί. Και εδώ έρχεται να 'κουμπώσει' το machine learning.  

Η πρώτη απόπειρα για να απαντηθεί το αναπάντητο (εντός και εκτός εισαγωγικών) ερώτημα έγινε το Μάιο του 2018 από το Five Thirty Eight, που έθεσε σε εφαρμογή το σύστημα αξιολόγησης Elo (εκ του Αρπράντ Έλο, Αμερικανο-ούγγρου φυσικού). Από τη 'μηχανή' ζητήθηκε να συγκρίνει τις καλύτερες πενταετίες των καλύτερων οδηγών.

Στο Νο1 εμφανίστηκε ο Άιρτον Σένα, για την περίοδο 1988-92, με 21.78 ως αξιολόγηση. Τον ακολούθησε ο Σουμάχερ της πενταετίας 2000 με 2004 (21.06), ενώ τρίτος ήταν ο Λιούις Χάμιλτον του 2014-18 (2060). Σε απόσταση αναπνοής είχε τον Φέτελ του 2009 με το 2013 (2056). Ναι, αυτόν που τραβάει τώρα, τα μαλλιά του με τη Ferrari. 

Το ΤΟΡ5 συμπλήρωσε ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο (1953-57, 2053) και μετά τοποθετήθηκαν οι Προστ, Χάκινεν, Λάουντα, Κούλθαρντ, Ρόζμπεργκ, Κλαρκ, Πικέ, Πατρίζ, Μπαρικέλο, Μπέργκερ, Χαντ, Γουέμπερ, Ασάρι και Στιούαρτ -σε ό,τι αφορά τους 20 κορυφαίους. 

Στο σήμερα

Η Formula 1 αποφάσισε φέτος, να ελέγξει η ίδια το περιεχόμενο και να δώσει τη δική της απάντηση στο άλυτο μυστήριο. Για να διευκολύνει την έρευνα και να κάνει πιο ασφαλές το συμπέρασμα, έθεσε ως ερώτημα στη 'μηχανή' το 'ποιος είναι ο πιο γρήγορος οδηγός της ιστορίας, σε έναν γύρο'.  Προφανώς και τα τμήματα των Data και των Media της Formula 1 δεν θα μπορούσε να φέρει εις πέρας μόνη, αυτήν την αποστολή. Συνεργάστηκε με το Amazon Machine Learning Solutions Lab και χρειάστηκε ένας χρόνος, για να δημιουργεί ο καλύτερος δυνατός αλγόριθμος. 

Η 'μηχανή' σύγκρινε τις εμφανίσεις των οδηγών στις κατατακτήριες, μέσα στα χρόνια με αυτές των συμπαικτών τους, βάσει στοιχείων που υπάρχουν από το 1983. Υπήρχε πρόβλεψη, ώστε να μην επηρεάστεί το αποτέλεσμα από στοιχεία όπως μια σύγκρουση, ένα τεχνικό πρόβλημα στο αυτοκίνητο ή τις καιρικές συνθήκες. Επίσης, ως βασική προϋπόθεση τέθηκε οι 'ομόσταυλοι' να 'χουν ολοκληρώσει τουλάχιστον πέντε κατατακτήριες, μαζί. Ειδικό ρόλο έπαιξε η ηλικία και η επιστροφή οδηγών από πολυετή απουσία. Πάμε λοιπόν, να δούμε τι έβγαλε το 'μηχάνημα'.

Ποιός είναι ο πιο γρήγορος οδηγός στην ιστορία της Formula 1?

Aκολουθούν οι Μπαρικέλο, Χάλκενμπεργκ, Μπότας, Σάινθ, Νόρις, Ρικάρντο, Τζένσον Μπάτον, Ρόμπερτ Κούμπιτσα, Τζανκάρλο Φισικέλα και Αλέν Προστ. Ο Σένα είναι ο κορυφαίος των κατατακτήριων από το 1983 μέχρι σήμερα. Πήρε 65 pole positions πριν χαθεί άδοξα. Μετά τον τελευταίο αγώνα, ο Λιούις Χάμιλτον έφτασε τις 92 pole positions, ενώ εντυπωσιάζει το γεγονός ότι στο ΤΟΡ20 υπάρχουν εννέα οδηγοί που παρακολουθούμε τη σήμερον ημέρα. Ο αριθμός που είδες στον πίνακα, είναι η διαφορά χρόνου στο γύρο.

Ένα όνομα που ενδεχομένως να μη θυμάσαι, είναι αυτό του Χέικι Κοβαλάινεν, Φινλανδού οδηγού που υπήρξε δυο χρόνια 'συμπαίκτης' του Χάμιλτον στη McLaren και οδήγησε για τις Renault, Lotus και Caterham. Ο Τζάρνο Τρούλι έκανε καριέρα από το 1997 έως το 2011, με τις Minardi, Prost, Jordan, Renault, Toyota και Lotus. Η καλύτερη θέση που πήρε ποτέ ήταν η έκτη, το 2004. Έγινε γνωστός, για την ικανότητα που 'χε να ξεχωρίζει στις κατατακτήριες, μολονότι δεν οδηγούσε τα καλύτερα αυτοκίνητα.

Σχετικά Άρθρα

F1: Νικητής ο Φερστάπεν στο Σιλεβερστόουν
Αθλητικά / Διάφορα

F1: Νικητής ο Φερστάπεν στο Σιλεβερστόουν

Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας συμπλήρωσαν το πόντιουμ.

Ο Μάικ Τάϊσον επιστρέφει στα ρινγκ
Αθλητικά / Διάφορα

Ο Μάικ Τάϊσον επιστρέφει στα ρινγκ

Έκλεισε αγώνα στις 12 Σεπτεμβρίου με τον Ρόι Τζόουνς

«Λουκέτο» ενός μήνα στην Ιταλία σε κάθε αθλητική δραστηριότητα!
Αθλητικά / Διάφορα

«Λουκέτο» ενός μήνα στην Ιταλία σε κάθε αθλητική δραστηριότητα!

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Ιταλία λόγω της έξαρσης κρουσμάτων κορωνοϊού

FORMULA 1 Μεξικό: Ο Χάμιλτον πήρε την νίκη
Αθλητικά / Διάφορα

FORMULA 1 Μεξικό: Ο Χάμιλτον πήρε την νίκη

Εκμεταλλεύτηκε τις συνθήκες, δεν χαρίστηκε στον Φερστάπεν στην εκκίνηση και με σωστή στρατηγική έφτασε στην νίκη

Πρόσφατα Άρθρα